လူအခ်င္းခ်င္း လွည့္ပတ္ျခင္း ကင္းေဝးၾကပါေစ။ အထင္ေသးျခင္း အခ်င္းခ်င္း ကင္းေဝးၾကပါေစ။ ဆင္းရဲလိုျခင္း အခ်င္းခ်င္း ကင္းေဝးၾကပါေစ။

Monday, August 27, 2012

ဂ်ပန္ကား(၂)

(၆) သေဘၤာတင္စရိတ္
သေဘၤာတင္ခဆိုသည္မွာ မိမိမွာယူလိုက္ေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ကို ကြန္တိန္(ေခၚ)ေလးေထာင့္ သံပံုးရွည္ၾကီးထည့္ျပီး သေဘၤာျဖင့္ ျမန္မာျပည္ရွိ ဆိပ္ကမ္းကို ပို႔ေဆာင္ေပးလိုက္ေသာ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ချဖစ္ပါသည္။

ကြန္တိန္နာ အရြယ္အစားမွာ ေယဘုယ်အားျဖင့္ အရွည္ ေပ(၂၀)၊ ေပ(၄၀) အထိ ရွိတတ္သည္။ လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္သူမ်ားမွာ ေပ(၄၀) ကြန္တိန္နာမ်ားကိုသာ အသံုးမ်ားေၾကာင္း သိရသည္။
ေပ(၄၀)ကြန္တိန္နာတလံုးတြင္ သာမာန္ အေနအထား ဆလြန္းကားမ်ားထည့္ပါက ကြန္တိန္နာတလံုးကို ၄စီး အထိ ထည့္လို႔ရသည္။ ဒါေပမယ့္ အရြယ္အစားၾကီး ဆလြန္းခ်ည္းသက္သက္ ၄စီးထည့္၍ မသင့္ေတာ္ ေၾကာင္းသိရတယ္။ ေပ(၄၀) ကြန္တိန္နာထဲကို pajero တံခါးေလးေပါက္လို ကားၾကီးမ်ဳိးနဲ႔ Towncae, Hiaceေတြဆို ၃စည္းသာ ဆန္႔ပါသည္။

သယ္ယူပို႔ေဆာင္ခကို ႏွေျမာျပီး အရြယ္အစားၾကီး ဆလြန္း(၄)စီးကို ပက္လက္တမ်ဳိး၊ ေမွာက္လ်က္တဖံု၊ ၾကိဳးနဲ႔ဆိုင္းျပီး တနည္း နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ မရမက ၾကံဖန္ထည့္လိုက္လ ွ်င္ လမ္းခရီးတြင္ လႈိင္းဒဏ္ေၾကာင့္ သေဘၤာလူးျပီး ကားအခ်င္းခ်င္း ပြတ္တိုက္မိတတ္သည္။ ဆိပ္ကမ္းေရာက္လို႔ ထုတ္လိုက္တဲ့အခါက်မွ က်ေနာ္/က်မ မွာတုန္းက စင္းလံုးေခ်ာပါ။ ဒီလို  condition မဟုတ္ပါဘူး။ အခုေတာ့ ပိန္လို႔၊ ခ်ဳိင့္လို႔၊ေဆးပြန္းလို႔ ဆိုတာမ်ဳိးေတြ ျဖစ္တတ္ေၾကာင္းလည္း သတိထားသင့္ပါသည္။

ေပ(၄၀)ကြန္တိန္တလံုးရဲ႕  ေယဘုယ် သေဘာၤတင္ခကေတာ့ ယန္းေငြ(၃၃ေသာင္း) ေလာက္အထိ ျမန္မာေငြ( ၃၃သိန္း)ေလာက္ က်တတ္ပါသည္။ ေမာ္ေတာ္ကား(၄)ထည့္ထားတဲ့ ကြန္တာနာမွာ ဆိုရင္ ေမာ္ေတာ္ကားတစီးရဲ႕ သေဘၤာတင္စရိတ္ဟာ ယန္း ၈ေသာင္း(ျမန္မာေငြ ၈သိန္း)ေလာက္ က်တတ္တာေပါ့။

(၃)စီးထည့္ထားတဲ့ ကြန္တိန္နာဆိုရင္ေတာ့ တစီးကို ယန္း(၁၁)ေသာင္း(ျမန္မာေငြ၁၁သိန္း)ေလာက္ က်တာေပါ့။ (မွတ္ခ်က္….ေစ်းဆိုတာေတာ့ ၾကိဳးခ်ည္ထားလို႔ မရဘူးေပါ့ေလ။ အခုလက္ရွိ အေနအထားမွာေတာ့ ဒီေလာက္ေစ်းေပါက္ေနတာေပါ့။ ေတာ္ၾကာ ဒီေဆာင္းပါးၾကီး ေကာ္ပီကူးျပီး " ခင္ဗ်ားတို႔ က်ေနာ့ကားကို သေဘၤာတင္ခ ဆိုျပီး တစီးတည္းကို ျမန္မာေငြ(၁၅)သိန္း ယူလိုက္ရလား" လို႔ေတာ့ ကုမၼဏီကို ရန္သြားမျဖစ္ေစခ်င္ပါဘူး။ အစစအရာရာ စဥ္းစားခ်င့္ခ်ိန္ျပီးမွ လုပ္တာေတာ့ အေကာင္းဆံုးေပါ့၊)

(၇) အဏုျမဴစြမ္းအင္ ကင္းရွင္းေၾကာင္း စစ္ေဆးခ 

(ဂ်ပန္ယန္း ၁,၅၀၀၊ ျမန္မာေငြ ၁ေသာင္းခြဲခန္႔)ကို အဏုျမဴစစ္ေဆးခဆိုျပီး ယူတတ္ၾကတဲ့ အက်ဳိးေဆာင္ကုမၼဏီလည္းရွိသလို စစ္လည္းမစစ္ဘူး၊ ယူလည္း မယူဘူးဆိုတဲ့ အက်ဳိးေဆာင္ကုမၼဏီေတြလည္း ရွိပါတယ္။ စစ္ေဆးလိုက္လို႔ ဒီေမာ္ေတာ္ကားဟာ အဏုျမဴေရာင္ျခည္သင့္ေနတယ္ဆို ျပည္ပကို တင္ပို႔ခြင့္မရွိပါဘူး။ အဲသည့္အခါမွာေတာ့ ကားဝယ္လိုက္တဲ့ ပိုင္ရွင္ေရာ၊ အက်ဳိးေဆာင္ကုမၼဏီေရာ ဒုကၡမ်ားၾကရပါတယ္။ စကားေတြ ေျပာၾကရပါတယ္။ ဆံုးရံွဳးမႈေတြလည္း ျဖစ္ၾကပါတယ္။

ဒီကိစၥနဲ႔ပါတ္သက္ျပီး လိုက္လံ စံုစမ္းေမးျမန္းၾကည့္ေတာ့ တခ်ဳိ႕အက်ဳိးေဆာင္ေတြက ေျပာတာေတာ့ ေမာ္ေတာ္ကားကို ေရေဆးလို႔ရပါတယ္တဲ့။ သာမာန္ေရေဆးနည္းမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ နည္းပညာနဲ႔ ေဆးတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ အဲသည္လို ေရေဆးခက ယန္း(၃)ေသာင္း(ျမန္မာေငြ (၃)သိန္း)ေလာက္ က်တယ္လို႕လည္း ေျပာပါတယ္။ တခ်ဳိ႔အက်ဳိးေဆာင္မ်ားက်ေတာ့လည္း ဒါမ်ား အမရယ္ မခက္ပါဘူး။ က်ေနာ္ဆို ကားေရေဆး၊ဆီထိုး ပို႔ျပီး ေဆးလိုက္တာပါပဲ။ ဒီေတာ့လည္း ပို႔လို႔ရသြားတာပါပဲလို႔လည္း ေျပာၾကပါတယ္။ အေျဖစကားမ်ားအရေတာ့ ကြာဟမႈေတြ ၇ွိေနေပမယ့္ ဘယ္ဟာက အမွန္လဲ၊ အားလံုးက အမွန္ပဲလားဆိုတာ ကၽြႏ္ုပ္တကယ္မသိပါ။

(၈) မိမိကားကို ဝယ္ယူေပးေသာ ကုမၸဏီ၏ ဝန္ေဆာင္ခ 
အထက္က ေဖၚျပခဲ့တဲ့ ကိစၥဝိစၥ အဝဝကို လိုက္လံေဆာင္ရြက္ေပးတဲ့အတြက္ အက်ဳိးေဆာင္ ကုမၼဏီရဲ႕ ဝန္ေဆာင္ခေတြက ကုမၼဏီတခုခုနဲ႔ တခုခု မတူၾကပါဘူး။ ဂ်ပန္က ကုမၼဏီနဲ႔ တိုက္ရိုက္ အဆက္အသြယ္ရရင္ေတာ့ ေယဘုယ်အားျဖင့္ လုပ္ငန္းတခုအတြက္ ယန္း၆ေသာင္း မွ ၇ေသာင္း (ျမန္မာေငြ ၆သိန္းမွ ၇သိန္းေလာက္ အထိ) ယူတတ္ၾကပါတယ္။ ၾကားထဲမွာ ပြဲစားေတြ အဆင့္ဆင့္ခံေနရင္ေတာ့ ေစ်းတက္သြားတာေပါ့။ တခ်ဳိ႔ကလည္း ကြန္တိန္နာ အလိုက္မယူဘဲ ေမာ္ေတာ္ကား စီးေရ အလိုက္ တစီးကို ျမန္မာေငြ (၂သိန္း)(၃သိန္း)လည္း ယူတတ္ၾကပါတယ္။

အက်ဳိးေဆာင္ ကုမၼဏီအေနနဲ႔လည္း ဒီလို အက်ဳိးေဆာင္ခကို အသားတင္ရတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ေမာ္ေတာ္ကားေတြကို ကြန္တိန္နာထဲ ထည့္တဲ့အခါ ခ်ည္ရ၊ ဆိုင္းရ၊ခုရ၊ခံရတဲ့ သံခ်ိန္းၾကိဳးဖိုးတို႔၊ အျခား လိုအပ္တဲ့ ပစၥည္းဖိုးတို႔၊ အလုပ္သမားခတို႕ကို အဲ့သည့္ အက်ဳိးေဆာင္ခထဲက ႏႈတ္ရတယ္လို႔လည္း သိရပါတယ္။

ဒီေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ ဂ်ပန္က ေမာ္ေတာ္ကားတစီးကို ေလလံစနစ္နဲ႔ အက်ဳိးေဆာင္ ကုမၼဏီကိုသံုးျပီး ဝယ္မယ္ဆိုရင္ ေမာ္ေတာ္ကား ေလလံဆြဲလို႔ရလိုက္တဲ့ အဖိုးႏႈန္းထားအျပင္ (ဂ်ပန္ဘက္က ျမန္မာျပည္ဆိပ္ကမ္းအေရာက္) ေနာက္ထပ္ဘာေတြ ထပ္လိုက္ရမယ္ဆိုတာကို အၾကမ္းဖ်ဥ္းေလာက္ေတာ့ နားလည္သြားျပီလို႔ ယူဆရပါတယ္။ ဆိပ္ကမ္းေရာက္လို႔ ျမန္မာျပည္ဘက္က ပါမစ္ကိစၥ၊ ရံုးကိစၥ (က.ည.နကိစၥဆိုပါေတာ့) အဲဒါကေတာ့ သပ္သပ္ ထပ္ေပးရပါလိမ့္ဦးမယ္။

အဲသည့္ အဖိုးအခေတြကို ဘယ္လိုအေနအထားေတြနဲ႔ ေပးေခ်ေနၾကလဲဆိုတာကို ဆက္ေရးပါမယ္။
တခ်ဳိ႔က အက်ဳိးေဆာင္ကုမၼဏီေတြကေတာ့ သူတို႔နဲ႔ လုပ္ငန္းစလုပ္ျပီ ဆိုကတည္းက စရံေငြ သေဘာမ်ဳိးနဲ႔ ကိုယ္သံုးမယ့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေစ်း ပမာဏရဲ႕ ၅၀ရာခိုင္ႏႈန္းကို ၾကိဳေပးထားရပါတယ္။ ေလလံေအာင္သြားျပီဆိုရင္ေတာ့ လက္က်န္ေငြ အဆင့္ဆင့္ကို ၃ရက္အတြင္း ေပးေခ်ရပါတယ္။ တခ်ဳိ႔က်ေတာ့လည္း ဝယ္သူသတ္မွတ္ေပးထားတဲ့ ပမာဏကို ေမာ္ေတာ္ကားက ဝင္ေနျပီ၊ ဆြဲမယ္ဆို ဆြဲလို႔ရျပီဆိုတဲ့ အေနအထားမွာ ဝယ္သူကို confirmထပ္လုပ္ျပီး၊ က်ိန္းေသျပီဆိုမွ ပိုက္ဆံယူရင္း ေလလံကိုလည္း ဆြဲခ်လိုက္တာမ်ဳိး ရွိပါတယ္။

ေလလံေအာင္ျပီး (၃)ရက္ေလာက္ဆို မိမိဆြဲလိုက္တဲ့ ကားနဲ႔ပါတ္သက္တဲ့ ေစ်းႏႈန္း၊ အခြန္အခ၊ အခ်က္အလက္ေတြ ပါတဲ့ ကုမၸဏီရဲ႕ 計算書( 落札分 )လို႔ ေခၚတဲ့ စာရြက္ Statement of account (Successful bid) ထြက္လာပါတယ္။ အဲသည့္စာရြက္ရဲ႕ မူရင္းကေတာ့ ဂ်ပန္စာေတြနဲ႔ေပါ့။ အဲဒါကို တခ်ဳိ႕ အက်ဳိးေဆာင္မ်ားက ဝယ္သူကို ဘာသာျပန္ေပးျပီး ဘာသာျပန္ခပါ ထည့္တြက္တာမ်ဳိးလည္းရွိပါတယ္။ (ကၽြႏု္ပ္ဘာသာျပန္ထားတာေတာ့ ရွိပါတယ္။ အလိုရွိသူမ်ား အတြက္ ပညာဒါန ဆိုပါေတာ့။)

ဝယ္သူက ေမာ္ေတာ္ကားကို ေရြးခ်ယ္နည္းကေတာ့ အခုျမန္မာျပည္မွာကလည္း အင္တာနက္ ၾကည့္လို႔ရေနျပီဆိုေတာ့ အက်ဳိးေဆာင္ ကုမၼဏီမ်ားက ဝယ္သူကို ေမာ္ေတာ္ကားေရြးလို႔ရတဲ့ websiteေတြ ေပးထားေလ့ရွိပါတယ္။ အဲသည့္အထဲမွာ ကားေစ်းႏႈန္းေတြလည္း အျပီးပါပါတယ္။ ဝယ္သူကၾကိဳက္တဲ့ ေမာ္ေတာ္ကားရဲ႕ ေလလံနံပါတ္ကို အက်ဳိးေဆာင္ ကုမၼဏီကို ေလလံဆြဲေပးျပီး ျမန္မာျပည္အေရာက္ ပို႔ေဆာင္ေပးေလ့ရွိပါတယ္။

အခုေလာက္ သိရရင္ေတာ့ မိတ္ေဆြမ်ားရဲ႕ ေမးခြန္းမ်ားလည္း အားလံုးနီးပါး ေျဖျပီးသား ျဖစ္သြားေလာက္ျပီ ထင္ပါတယ္။ မိတ္ေဆြမ်ား အစစ အရာရာ အဆင္ေျပၾကပါေစ။

နႏၵာ(ဂ်ပန္)

0 comments:

Post a Comment